GTranslate

French German Italian Portuguese Russian Spanish

Hledej na celém webu

Nejnovější download

Fórum-Nové Příspěvky

Nejnovější články

Train mechanic simulátor
čtvrtek 1. červen 2017 17:18
article thumbnailNový a velmi zajímavý simulátor oprav lokomotiv a vagónů. Simulátor má vlastní tratě s úkoly, kde musíte dopravit poškozené lokomotivy do depa a tam je posléze co nejekonomičtěji opravit. ...
More inHlavní  

Kunena Statistics

  • Total Users: 2256
  • Latest Member: alexa
  • Total Posts: 18.5k
  • Total Topics: 123
  • Total Sections: 1
  • Total Categories: 17
  • Today Open: 0
  • Yesterday Open: 0
  • Today Answer: 0
  • Yesterday Answer: 0

Foto Galerie

Kdo je připojen

Právě přítomno: 132 hostů a žádný člen

Noční mód

Hodnocení uživatelů:  / 4
NejhoršíNejlepší 
 
 
Postup je velice jednoduchý, předpoklad ale je, že už umíš základy modelování v gmaxu nebo 3DS maxovi. Začneme přípravou textur, já jsem pro tentokrát použil textury z http://www.spiralgraphics.biz, je to jen pro ukázku a slibuju, že tuhle chatrč nikdy nezveřejním. Připravíme si tedy denní textury pro první mesh a noční pro druhý, plus případné alfatextury. Já jsem si pro chatrč spíchnul texturu 512 x 512 bodů a noční textury (hlavní a její afu) 512 x 256 bodů.
 
Textura hlavního modelu:
 
 
Textura nočního modelu + alfa:
 
 
 
 
 
 
 
Vymodelujeme si hlavní objekt, ten bude vidět ve dne, v noci nebude osvětlený. Noční objekt se většinou skládá jen z několika plane, například okna, osvětlená stěna nebo podlaha, ale někdy je to celý mesh, například vnitřek lampy se žárovkou apod. Jestli je to mesh, dělá se to obvykle tak, že se přes tlačítko detach oddělí potřebné polygony z denního meshe, naklonují se, původní díl se přivaří zpět attachem a nový díl se nepatrně zvětší pomocí scale. Jestli jsou to jen plane, např. okna, stačí je umístit do potřebných pozic a vysunout centimetr před denní model. V mojí ukázce se noční model skládá jen ze dvou plane v čelech chatrče. Potom se svaří attachem zvlášť denní část a zvlášť část noční. Žlutý objekt je denní model, červeně jsou obě plane s nočním modelem, ty jsou vysunuté centimetr před denní model.
 
 
Teď budeme exportovat, zneviditelni noční část a vyexportuj denní model, pak to prohoď a vyexportuj model noční. Vytvoř u modelu adresář „/night“ a dej do něj noční model, jeho textury a textové soubory textur. Denní model nech v hlavním adresáři modelu i s jeho texturama a texťáčkama a configem. A takhle nějak by měla vypadat mesh-table v configu, ten musíš dopsat do původního configu:
 
mesh-table 
   {
   default 
   {
    mesh                      "house.im"
    auto-create               1
    }
     
    default-night 
    {
    mesh                      "night/house.im"
    night-mesh-base           "default"
   }
}
 
 
To by mělo být všechno, je to opravdu jednoduché. Jestli všechno dobře dopadlo, bude výsledek vypadat v noci takto:
(n5.jpg)
 

Komentáře   

0 #1 Noční módWe-Vibe 2 2014-11-27 01:04
bookmarked!!, I really like your web site!
Citovat
0 #2 Noční módValencia 2015-01-31 07:55
It's an awesome article designed for all the online people; they
will get advantage from it I am sure.
Citovat

Přidat komentář

Pravidla diskuse

Odesláním příspěvku bere přispěvatel na vědomí tato pravidla diskuse a vyjadřuje s nimi souhlas. Redakce si vyhrazuje právo odstraňovat nebo upravovat příspěvky porušující pravidla, v případě opakovaných prohřešků zablokovat danému uživateli možnost komentovat články.

Příspěvky, které mohou být v rozporu s právními předpisy České republiky nebo s dobrými mravy, zejména pokud jde o ochranu osobnosti, osobních údajů a dobrého jména, budou smazány. Týká se to zejména komentářů obsahujících hrubé urážky, vulgární výrazy, pomluvy, výhrůžky, provokace, rasistické výroky nebo příspěvků poškozujících dobré jméno nebo jiné oprávněné zájmy portálu, vydavatele a autorů.

Čtenářům poskytujeme zdarma prostor pro svobodné vyjádření a výměnu názorů. Příspěvky nesouvisející s tématem článku nebo záměrně vyvolávající flamewar, spam, reklamní a nerelevantní odkazy včetně vlastních stránek budou smazány. Je také zakázáno vkládání stejných příspěvků do více diskusí najednou.

Autor musí uvést jméno/přezdívku a platnou e-mailovou adresu (ta nebude nikde zveřejněna) – není přitom nutné uvádět celé jméno, je však zakázáno vydávat se za jinou osobu nebo zveřejňovat identitu či osobní údaje jiných osob proti jejich vůli. Provozovatel nenese odpovědnost za obsah jednotlivých příspěvků ani neručí za skutečnou identitu jejich autorů.

Časté otázky (FAQ)

Odeslal/a jsem komentář, ale ten se neobjevil, co mám dělat?
Je možné, že váš komentář vyhodnotil automatický filtr jako spam nebo ho zařadil ke schválení moderátorem diskuse. V takovém případě komentář neodesílejte znovu, ale počkejte na jeho vyhodnocení a schválení (zpravidla do několika hodin).

Můj komentář se mi po odeslání zobrazil, ale pak zmizel.
Komentář se v systému uložil, ale zřejmě ho automatický filtr vyhodnotil jako spam a tedy nebyl vůbec zveřejněn. Ze svého počítače jej však máte možnost i tak po určitou dobu vidět, protože zůstává v mezipaměti prohlížeče. Pokud se automatický filtr zmýlí, je komentář dodatečně schválen a objeví se všem čtenářům.

Mažete komentáře s názory, které se vám nelíbí? Je u vás cenzura?
Ne. Pokud komentář splňuje výše uvedená pravidla diskuse, je zveřejněn bez ohledu na názor editora. Cenzura znamená státní kontrolu nad médii a je v ČR zakázaná, s dodržováním pravidel diskuse a výkonem vlastnických práv na serveru (možnosti resp. povinnosti redakce mazat nevhodné komentáře) nijak nesouvisí.


Bezpečnostní kód
Obnovit

Trainz-Moravia, Powered by Joomla!