GTranslate

French German Italian Portuguese Russian Spanish

Hledej na celém webu

Nejnovější download

Fórum-Nové Příspěvky

Nejnovější články

Train mechanic simulátor
čtvrtek 1. červen 2017 17:18
article thumbnailNový a velmi zajímavý simulátor oprav lokomotiv a vagónů. Simulátor má vlastní tratě s úkoly, kde musíte dopravit poškozené lokomotivy do depa a tam je posléze co nejekonomičtěji opravit. ...
More inHlavní  

Kunena Statistics

  • Total Users: 2256
  • Latest Member: alexa
  • Total Posts: 18.5k
  • Total Topics: 123
  • Total Sections: 1
  • Total Categories: 17
  • Today Open: 0
  • Yesterday Open: 0
  • Today Answer: 0
  • Yesterday Answer: 0

Foto Galerie

Kdo je připojen

Právě přítomno: 77 hostů a žádný člen

Trainz tutoriály

Jak upravit enginespec aby byla stejná rychlost v DCC i ve strojvůdci.

Hodnocení uživatelů:  / 2

 

Určitě jste si vššimli, žže spousta lokomotiv jede jinou rychlostí ve strojvůdci a jinou v DCC. 
Stačí ale změna dvou hodnot v configu a vššechno bude v pořádku.

Otevřete config daného enginespec a najděte kontejner "motor".
Najděte v něm řádky "maxspeed" a "full-throttle-speed". Pokud chybí, je třeba je do kontejneru dopsat.
Tyto hodnoty použžívá pouze DCC, na strojvůdce nemají vliv. Do těchto řádků dopišteš rychlost, ale 
aby to nebylo tak jednoduché, ta rychlost je v METRECH ZA SEKUNDU!. Nicméně přepočet je celkem 
snadný, zapamatujte si koeficient 3,6 a tím vydělte rychlost v km/h. Takžé např. pro lokomotivu s 
rychlostí 30 km/h platí 30:3,6=8.33. 

A takhle to bude vypadat v configu:

motor
{
  ...
  maxspeed                              8.33
  full-throttle-speed                   8.33
  ...
}

Tip - když budeš potřebovat převod z m/s na km/h, tak m/s tímto koeficientem vynásobíš:

30/3,6=8,3333 m/s
8.3333*3,6=30 km/h

 

Jak na přepisovatelný text

Hodnocení uživatelů:  / 5
 
Občas se mě někdo ptá, jak se dělá přepisovatelný text, a abych se přiznal, píšu to i pro sebe, protože zapomínám a po několika týdnech pátrám a tápu taky. 
 
Postup je velice jednoduchý:
 
1. Vymodeluj objekt.
2. Na místa, kde chceš mít text, umísti pointy. Musíš je dát tak, aby osa Z mířila k tobě, osa X doprava a Y nahoru.     Ideální je, když umísťuješ point v tom pohledu, kam text míří. Například když má být text vpředu, použij pohled         "Front“. Tím se automaticky nastaví pozice pointu správně a nemusíš ho nikam otáčet.
3. Umísti point na správné souřadnice (kde bude střed textu) a asi centimetr před stěnu.
4. Pojmenuj point (pointy) jako a.name0, další jako a.name1, a.name2 atd.
 
Tohle je jednoduchá smyšlená zastávka bez textury, je to jen ukázka. Všimni si, jak ty pointy MÍŘÍ OSOU Z VEN OD STĚNY.
 
 
Teď si uděláme config:
 
kuid                                                              <kuid:143693:25380>
username                                                      "RG tutorial stanice a text"
region                                                           "Czech republic"
type                                                              "Drážní stavby"
kind                                                              "scenery"
trainz-build                                                     2.4
category-class                                               "BT"
category-region                                             "CS;CZ"
category-era                                                 "1990"
light                                                              1
 
mesh-table
   {
      default
      {
        mesh                                                     "stanice.im"
        auto-create                                            1
   
      effects
      {
         0
         {    
 
             kind                                                  "name"
             fontsize                                             0.4
             fontcolor                                           255,0,0
             att                                                    "a.name0"
          }
  
          1
          {
              kind                                                 "name"
              fontsize                                            0.2
              fontcolor                                          0,0,0
              att                                                   "a.name1"
              name                                              "name"
            }
 
            2
            {
  
               kind                                               "name"
               fontsize                                          0.2
               fontcolor                                        0,0,0
               att                                                 "a.name2"
               name                                             "name"
            }
        }
    }
}
 
author                                                            "Rubik"
organisation                                                    "Rubikova garaz s.r.o."
contact-email                                                  "Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript."
contact-website                                              "http://trainz.rubikovo.name"
license                                                            "free pro nekomercni pouziti – free for noncomercial use"
description                                                      "Tutorial na prepisovatelny text, sci-fi stanice bez textury, 160 polygonu"
 
 
 
Nás teď zajímá část effects v mesh table. Hodnota fontsize udává velikost písma, většinou bohatě stačí 0.2 – 0.3, piš to s desetinnou tečkou. Další je fontcolor, to je hodnota RGB. Jsou to 3 čísla od 0 do 255, černá barva je 0,0,0. V configu je pro ukázku i barva červená, to je 255,0,0.
To je asi tak všechno, pokud je vše v pořádku, výsledek bude vypadat nějak takhle. Připomínám, tento budník je jen ukázka a nikdy se nedostane ven, slibuju…
 
 
 

Noční mód

Hodnocení uživatelů:  / 4
 
 
Postup je velice jednoduchý, předpoklad ale je, že už umíš základy modelování v gmaxu nebo 3DS maxovi. Začneme přípravou textur, já jsem pro tentokrát použil textury z http://www.spiralgraphics.biz, je to jen pro ukázku a slibuju, že tuhle chatrč nikdy nezveřejním. Připravíme si tedy denní textury pro první mesh a noční pro druhý, plus případné alfatextury. Já jsem si pro chatrč spíchnul texturu 512 x 512 bodů a noční textury (hlavní a její afu) 512 x 256 bodů.
 
Textura hlavního modelu:
 
 
Textura nočního modelu + alfa:
 
 
 
 
 
 
 
Vymodelujeme si hlavní objekt, ten bude vidět ve dne, v noci nebude osvětlený. Noční objekt se většinou skládá jen z několika plane, například okna, osvětlená stěna nebo podlaha, ale někdy je to celý mesh, například vnitřek lampy se žárovkou apod. Jestli je to mesh, dělá se to obvykle tak, že se přes tlačítko detach oddělí potřebné polygony z denního meshe, naklonují se, původní díl se přivaří zpět attachem a nový díl se nepatrně zvětší pomocí scale. Jestli jsou to jen plane, např. okna, stačí je umístit do potřebných pozic a vysunout centimetr před denní model. V mojí ukázce se noční model skládá jen ze dvou plane v čelech chatrče. Potom se svaří attachem zvlášť denní část a zvlášť část noční. Žlutý objekt je denní model, červeně jsou obě plane s nočním modelem, ty jsou vysunuté centimetr před denní model.
 
 
Teď budeme exportovat, zneviditelni noční část a vyexportuj denní model, pak to prohoď a vyexportuj model noční. Vytvoř u modelu adresář „/night“ a dej do něj noční model, jeho textury a textové soubory textur. Denní model nech v hlavním adresáři modelu i s jeho texturama a texťáčkama a configem. A takhle nějak by měla vypadat mesh-table v configu, ten musíš dopsat do původního configu:
 
mesh-table 
   {
   default 
   {
    mesh                      "house.im"
    auto-create               1
    }
     
    default-night 
    {
    mesh                      "night/house.im"
    night-mesh-base           "default"
   }
}
 
 
To by mělo být všechno, je to opravdu jednoduché. Jestli všechno dobře dopadlo, bude výsledek vypadat v noci takto:
(n5.jpg)
 

Podkategorie

Trainz-Moravia, Powered by Joomla!