GTranslate

French German Italian Portuguese Russian Spanish

Hledej na celém webu

Nejnovější download

Fórum-Nové Příspěvky

Nejnovější články

Train mechanic simulátor
čtvrtek 1. červen 2017 17:18
article thumbnailNový a velmi zajímavý simulátor oprav lokomotiv a vagónů. Simulátor má vlastní tratě s úkoly, kde musíte dopravit poškozené lokomotivy do depa a tam je posléze co nejekonomičtěji opravit. ...
More inHlavní  

Kunena Statistics

  • Total Users: 2256
  • Latest Member: alexa
  • Total Posts: 18.5k
  • Total Topics: 123
  • Total Sections: 1
  • Total Categories: 17
  • Today Open: 0
  • Yesterday Open: 0
  • Today Answer: 0
  • Yesterday Answer: 0

Foto Galerie

Kdo je připojen

Právě přítomno: 76 hostů a žádný člen

Rubíkovy tutoriály aneb "Jak pracovat s Photoshopem"

Chyby při exportu a importu

Hodnocení uživatelů:  / 2

 


   

Vším tím jsem si za ty léta v TRS prošel, něco z toho mi způsobilo vyškubávání vlasů, hlavně code 16, ale nakonec se podařilo chyby odhalit. Abych zabránil vyplešatění trainzáctva, sepsal jsem tento malý návod:



 

Export:

Špatný název materiálu!

Chybné pojmenování materiálu!

 

Nové exportery

pro 3DS Max vyžadují správné názvosloví. Pro většinu materiálů postačí název ve tvaru xxx.m.onetex (nejakejmeno tečka m tečka onetex), to platí pro mateeriál s jednou texturou, tedy bez lesku, bumpmapy apood. 

Další informace o materiálech.

 



 

Diakritika, code 16!

 

   

    Pokoušíš se exportovat do špatně pojmenovaného adresáře. Nepoužívej pro názvy souborů a adresářů diakritiku, jen ANSI znaky (pokud možno malá písmena), číslice a podtržítka. Všemu ostatnímu se raději vyhni.



 

Nepřirozeně leský model!

    

    Pokud to není záměr, je chyba ve volbách exportu, jako na obrázku výše. Je to nastavení pro všechny ostatní materiály. Jestli exportuješ materiál typu onetex a nechceš lesk, zaškrtni i tu první volbu, jako na dalším obrázku:



 

Import: Nelze načíst model xxx:

    Tady je to celkem jasné, buď jsi zapomněl přenést model do exportního adresáře, nebo se neshoduje jeho jméno se zápisem v configu.



 

Nelze načíst indexovaný model xxx:

    Tohle se stane když sice dodržíš konvenci pojmenování materiálů, ale v typu je překlep. Například "brekeke.m.onwtex". Exporter sice nic namítat nebude, ale správce součástí model odmítne.



 

Chybí důležitá součást:

    Jestli jsi si jistý, že jsi tu kterou součást do modelu určitě dal a nesmazal jí, pak to může mít tyto příčiny (platí i pro gmax):

1). - před exportem jsi nechal něco ve výběru, exportovala se jen vybraná část. Vyber buď vše, nebo nic.

2). - některé součásti modelu jsi před exportem zapomněl zviditelnit (unhide by name, unhide all...).

Konec.

 

 

Jak vyrobit kvalitnější alfa textury pomocí Photoshopu

Hodnocení uživatelů:  / 5
 
 
Dost často vidíš u objektů s alfatexturou nepěkné okraje. Pokud je obrázek víceméně jednobarevný, stačí ho podložit stejnou barvou, například listí nebo rostlinu podložit zelenou.
 
  
Ale když má objekt na okrajích víc barev, je tu problém, když kolem hrany obrázku vzniknou nepěkné a rušivé linie. Dá se tomu ale snadno zabránit, výsledek je víc než jen dobrý. Metoda je to velice rychlá, efektivní a efektní.
 
Otevři si obrázek ve photoshopu a svým oblíbeným postupem vyřízni objekt. 
Vrstvu dvakrát zduplikuj (dvakrát kombinace kláves Ctrl + J) tak, aby byly 3. Jedna hlavní, jedna jako alfamaska a jedna pro úpravu okrajů.
 
 
Z jedné vrstvy udělej alfamasku, nejlepší postup je vybrat v menu nabídky "výběr > načíst výběr > průhlednost (nebo maska)" a výběr vyplň bílou barvou. 
 
 
Ze zbývajících dvou vrstev nech tu vyšší jak je.
 
 
Nižší vrstvu rozostříme. Použij na ní filtr rozostření > Gausovské a poloměr nastav na 1 až 2 body, chce to trochu experimentovat. Rozostření můžeš podle potřeby zopakovat, dokud nebudeš spokojený. V TRS nepotřebuješ moc velké textury, takže 2 body by měly bohatě stačit. 
 
 
A dolů dej ještě novou vrstvu vyplněnou černou barvou pro alfu. 
 
Nech viditelnou jen vrstu alfamasky spolu s černou vrstvou a ulož jí jako alfu. 
Pak alfamasku skryj, zviditelni horní ostrou a nižší rozmazanou vrstvu a ulož jako hlavní texturu. Na posledním obrázku je vidět rozdíl mezi obvyklým a naším postupem.
 

Photoshop - vintage wallpaper

Hodnocení uživatelů:  / 0

 

To sice není přímo pro TRS, ale jestli máš rád historii, můžeš si upravit screeny ze hry do efektního wallpaperu. Otevři si nový soubor s potřebnou velikostí (tip - před tím stiskni PrintScreen, když dáš teď nový soubor, bude jeho velikost nastavena podle rozlišení monitoru). Vlož vrstvu s obrázkem, a vrstvu s obrázkem starého papíru. Buď si nějaký vyfoť, nebo použij google, případně některou free fotobanku. Spodní vrstvu s obrázkem zduplikuj (Ctrl + J) a vrchní s papírem taky. Dále postupuj podle obrázku:
Nejnižší vrstvu s obrázkem odbarvi, možná na to máš nějaký ČB (BW) plugin, nebo použij kombinaci Ctrl + Shit + U. Pro vrstvu nad ní s kopií obrázku zvol krytí na 50-60 procent. Pro další vrstvu s papírem nastav režim na násobení a u nejvyšší vrstvy s kopií papíru nastav krytí na 50-60 procent a režim na závoj. Budeš nejspíš muset část papíru vymazat, pro gumu vyber měkký štětec a pohraj si trochu s hustotou a krytím.
 
 
Výsledek se nemusí vždy podařit, mě se povede tak jeden pokus ze tří, než jsem spokojený, ale ten obvykle stojí za to. Tenhle prošel. ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Trainz-Moravia, Powered by Joomla!